fredag 18 oktober 2013

Vinterkänsla nu - men det blir varmare

Åtta dagar kvar till End of Season Trail. I morse var jag ute och kollade banan. Lars M har gjort ett gediget jobb. Jag satte några fler plastband och nu ska det bara vara att köra. Risken att springa vilse är liten. Kolla kartan först och följ sedan de röd-vita banmarkeringarna.
Lägg märke till att du kommer att springa samma sträcka två gånger på vägen till och från Hällomsberget. Sedan viker du av mot Klippstugan. Förhoppningsvis är det tydligt markerat med plastband just där. Samma sak gäller korsningen där banan för 21 kilometer och 13 kilometer delar sig österut mot Timråstugan och västerut mot Uvbergsstugan. Själv tar jag med mig den här morgonen som ett skönt minne. Ett tunt lager pudersnö på stigarna, som florsocker på en semmelbulle. Frasande marängmossa, gnistrande sol och en himlen så blå som bara himlen kan vara. Jag har inte riktigt tänkt på det tidigare, men där ute slog det mig att banan är tuff. Ta det lugnt och gå där det känns rätt, är mitt råd. Om du springer i helgen, så kommer du nog att få uppleva samma sköna vinterkänsla som jag. Nästa helg blir det betydligt varmare, enligt SMHI:s tiodygnsprognos. Över tio grader och löpning i t-shirt, ser det ut som just nu.
Du kan läsa mer om loppet här, här, här och här. Följ End of Season Trail på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar